środa, 22 lutego 2012

Pizza z wędzoną makrelą.

Taki pomysł na zrobienie jakiejś innej pizzy. Nawet nie potrafię powiedzieć skąd mi się to wzięło. Od tak po   prostu gdzieś znalazłam jakiś przepis z wędzoną makrelą i zaczęłam się zastanawiać z czym jeszcze mogę ją podać :)
I tak oto powstała pizza.






Skład:
ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 40g drożdzy
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka soli
sos czosnkowy:
  • 4 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • pieprz sól
dodatki:
  • 1/2 wędzonej makreli
  • 1 średni ogórek konserwowy
  • 1 gałązka selera naciowego
  • można dodać pieczarki choć ja nie lubię :P
  • mozzarella


Przygotowanie:


ciasto:
Przesiewamy połowę mąki przez sitko do głębokiej miski, dodajemy cukier i wodę z rozpuszczonymi drożdżami.  Zaczyn odstawiamy na 30 minut, przykryty ściereczką w ciepłe miejsc. Drożdże zaczną pracować. Po czasie "aktywacji drożdży" dodajemy pozostałą część mąki, sól i łyżkę oleju. Wyrabiamy ciasto na gładką masę. Następnie przez minimum 10 minut ugniatamy. Następnie odstawiamy na godzinkę pod szmatką w ciepłe miejsce.


Po wyrośnięciu formujemy duuży okrągły placek!


sos:
Do jogurtu dodajemy przyprawy i rozgnieciony czosnek. Odstawiamy do lodówki na 20 minut.


Na placem nakładamy sporą warstwę sosu następnie dodajemy kawałki makreli bez ości. Ogórka pokrojonego w paski, seler naciowy, na koniec dodajemy porwaną na kawałeczki mozzarelle.


Pizzę wkładamy do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i pieczemy do momentu aż boki się przyrumienią a ser rozpuści. Smacznego!!!!



5 komentarzy:

  1. też ostatnio robiłam pizzę, ale z tuńczykiem, jednak nie może równać się z twoją! niesamowite smaki i aromaty coś tak czuję :)
    pozdrawiam cieplutko
    Szana-Banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pizzę uwielbiam! Piszę to już chyba setny raz - ona nigdy mi się nie znudzi!! ;) Ciekawa kombinacja smakowa, wygląda bardzo dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny dobór składników (ależ żadnych pieczarek tutaj, choć je lubię!:D), intuicyjny powiedziałabym, gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, dziękuję :) Aż urosłam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ta pizza mi się bardzo podoba :D Kapitalna!

    OdpowiedzUsuń