niedziela, 18 grudnia 2011

Oczka makaronowe.

Duże muszle to makaron, który denerwował mnie, kiedy oglądałam jak jest robiony w programach kulinarnych. Chciałam spróbowac, nie mogłam go nigdzie znaleść i nie wiedziałam jak go przygotowac.

Pomyślałam o kremowo-serowym nadzieniu i dodatku odrobiny mięska. Ciekawego wyglądu, przypominającego oczka nadały im krążki marchewki- oczka :)




Składniki:
  • makaron duże muszle
  • 300g mielonego mięsa
  • serek topiony smak dowolny 
  • cebulka
  • oliwa
  • ser żółty
  • mieszanka warzyw
  • sól 
  • pieprz
  • sos serowy ( brałam z paczki)

PRZYGOTOWANIE:
Gotujemy makaron aż będzie prawie miękki. Ilość makaronu dopasowujemy do wielkości naczynia do zapiekania . Ja poukładałam muszelki surowe żeby zobaczyć jak dużo ich wejdzie ( i tak wyszło za dużo :D) W międzyczasie miksujemy mięso z cebulką, odrobiną oliwy, solą, pieprzem i łyżką wody. Stworzy się mięsna pasta. Gdy makaron bedzie gotowy nakładamy masę do muszli, a następnie na warstwę mięsa kładziemy kawałek serka topionego. Układamy kawałki marchewki z mieszanki warzyw tak aby wyglądały jak oczka.
Resztę warzyw wrzucamy do naczynia do zapiekania. Zalewamy rozrobionym sosem serowym z potartym serem. Układamy na nich nadziane muszle i zapiekamy przez 20 minut.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz