piątek, 6 stycznia 2012

Szybka pizza

Święta to najbardziej leniwe dni zaraz po niedzielach, osobiście ich nie cierpię. Jednak kiedy sklepy są pozamykane, a ja mam ochotę po pichcić, jest to dla mnie sprawdzian z tego jak potrafię dobrze wykorzystać to co znajdę właśnie w lodówce i szafkach lub na kuchennym parapecie - bo tam zawsze leżą warzywka :D

Najlepszym składnikiem są jajka- są obowiązkowe w kuchni!! Z nimi zrobisz wszystko, nieskończona ilość możliwości. Tak więc mając już jeden składnik co dalej? Może omlet- ale nie tak tradycyjnie. Tarta ? Hmmmm... niech będzie alla pizza :D !!!


Składniki:

ciasto
  • 3 jajka
  • 4 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • płatki chili
  • świeże listki bazylii
  • sól,pieprz
  • bułka tarta i margaryna do wysmarowania i wysypania blachy ba tarte.

nadzienie(?)
  Tak naprawde to juz sprawa indywidualna i tylko od Was zależy co wrzucicie.
Ja dodałam:
  • 1średnia cebula
  • kilka plasterków kiełbasy 
  • starty ser 
  • 1/2 pomidora
Jak zrobić?

Ubijamy pianę z 3 białek i szczypty soli na sztywno, dodajemy żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i przyprawy. Delikatnie mieszamy. Ciasto wlewamy do wysmarowanej i wysypanej bułką formy na tartę.
Podsmażamy posiekaną cebulkę i kiełbasę. Wykładamy na ciasto posypujemy startym serem i układamy pokrojonego pomidora na wierzch.


Zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni i piec przez 10-15 minut aż boki ciasta się zrumienią.

1 komentarz: