środa, 8 lutego 2012

Cynamonowe naleśniki z truskawkami w occie balsamicznym.

Za mną, jak za kobietą w ciąży, chodzą różne smaki. Chodziły truskawki.. ale nie ma na nie sezonu, chodziły naleśniki, to okazało się, że po przeprowadzce dysponuję tylko głęboką patelnią- nie chciały wyjśc... :( Już chciałam piec kolejne ciasto czekoladowe żeby zaspokoi moją żądzę słodkości. i nagle... Udało mi się upolowac PATELNIE DO NALEŚNIKÓW!!! Jupi sukces!!! Pomysł na przepis znalazł się sam. Truskawkom też nie odpuściłam. :)



Składniki:
naleśniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki wody
  • 3 jajka
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka oleju
truskawki:
  • 1 opakowanie mrożonych truskawek
  • 3 łyżki octu balsamicznego 
  • 1/2 szklanki wody
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • płatki chili do zaostrzenia smaku
Cukier puder do posypania.


Przygotowanie:

Truskawki wrzucamy do rondelka, dodajemy pozostałe składniki gotujemy aż cukier i żelatyna się rozpuszczą, a truskawki będą miękkie. 

Wszystkie składniki na naleśniki mieszamy razem i odstawiamy na 30 minut do lodówki.( ciasto należy do tych, które muszą odrobinę odpocząc po tym jak je wymieszaliście). Po tym czasie smażymy cieniutkie naleśniki. Talerz z naleśnikami przykrywamy folią aluminiową gdy są jeszcze ciepłe- zaczną się pod nią lekko pocic, co sprawi, że będą bardziej miękkie i elastyczne. Po 15 minutach zwijamy naleśniki w ruloniki i kroimy w paski. Układamy na talerzu, posypujemy cukrem pudrem i nakładamy truskawki .

Smacznego :)



5 komentarzy:

  1. uwielbiam nalesniki, to moje drugie imie (;
    aa te truskawki, zazdroszcze !
    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  2. truskawki naleśniki wszystko co najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też jestem fanką naleśników:) może to u kobiet zaraźliwe

    OdpowiedzUsuń
  4. bosko podane! naprawdę pięknie, aż ślinka cieknie
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń